NextGen-kolleksjonen – Ingen regler, ingen rammer

I samarbeid med Broslo, lanserer Dæhlie denne kolleksjonen som fremmer den neste generasjonen – spesifikt deres ustoppelige tro på å bryte grenser.

Med denne tekniske kolleksjonen som er perfeksjonert for langrennsløpere, ønsker DÆHLIE å fremheve at vi tør å satse på de neste. Med det råeste du får innen teknologi, gir vi dem muligheten til å vise akkurat hvor unike de er. En generasjon som er villige til å ofre alt for å nå toppen og slette rekorder fra dagens helter. Det krever en indre styrke, mot og vitenskap og selvsagt riktig bekledning som bærer den indre troen.

DÆHLIE vet at neste generasjon vokser opp med en helt annen hverdag enn forrige generasjons langrennsløpere. Med en forventning om å prestere på flere arenaer – på skolen, sosiale medier, såvel som idrettsarenaen – er det en større utfordring å finne sin egen indre styrke og sitt indre ego. DÆHLIE ser at dette gjør at de krever mer. Nå, mer enn noensinne, må de være synlige, bygge sin egen merkevare både digitalt og sosialt, og skille seg ut.

Vi gikk til Broslo med et ønske om å skape et ungt design som kunne fange den neste generasjonens driv til å være ekstraordinære. Vi ønsket oss et visuelt uttrykk som skulle appellere til neste generasjons langrennsutøvere. De som tør å være seg selv, vise følelser, og ta et standpunkt. Med uttrykket Broslo skapte, uttrykker vi viktigheten av å beholde barnet i seg.

Broslo utviklet konseptet “Ingen regler, ingen rammer”, som formidler at alt er mulig for de som skal opp og frem. Nettopp dette er det DÆHLIE vil understreke. DÆHLIEs intensjon er å fremme talent, både til heltene vi kjenner, og de neste.

Med denne nye kolleksjonen, henvender vi oss til den neste generasjonen med budskapet Finn barnet i deg, behold din enorme tro på at du kan få til alt du vil. Vær deg selv – alltid.

Og med dette budskapet, dedikerer vi oss til å gjøre som dem. Tørre å være annerledes, tørre å si at jeg vil opp og frem. Være synlig og være stolt av det