-20%

Turbo Tero 4.0 Step-Through EQ

Specialized Turbo Tero 4.0 Step-Through EQ er en elsykkel til by, grus og stier med en dempegaffel med 110mm vandring, 29" terrengdekk som takler de fleste utfordringer og fullt utstyrt med skjermer og lys for pendling i alt slags vær.

888818893867
53 000,-
42 400,-

B+ Kundeklubb
Som medlem av Kundeklubben får du tilgang til eksklusive tilbud!

Bli medlem

Farge: REDWOOD/BLACK

  Sjekk lagerstatus i butikk
Lagerstatus i nettbutikk:   Ikke på lager

Specialized Turbo Tero 4.0 Step-Through EQ er sykkelen som tar deg overalt, og egner seg like godt til bypendling som til markatur utenom allfarvei. 

4.0 er utstyrt med en stor batteripakke på 710Wh for lang rekkevidde og motor med 70Nm for god hjelp også i de bratteste bakken og med bagasje og/eller sykkelhenger. 

Specialized Turbo Tero betyr én ting: du kommer til å trenge et større kart. Med lang rekkevidde (opp til 140 km i eco mode) er dette Specializeds do-it-all-sykkel. Det eneste spørsmålet som gjenstår er: hvor går ferden?

Er du på utkikk etter en pendlersykkel som også takler bike-touring? En touring-sykkel som takler tung oppakning? Tero er svaret. Med solide terrengdekk, kraftige hydrauliske bremser, og dempegaffel kan enhver tur bli et eventyr, det være seg på grusveier eller gjennom byen. 

Våre anbefalinger rammestørrelse: 

  • Small: 155-168 cm
  • Medium: 165-178 cm
  • Large: 175-188 cm
  • XLarge: 185-195 cm

Er du i grenseland vil din benlengde være avgjørende.

Specialized Turbo Como 4.0 har en komplett og bekymringsfri utstyrspakke med SRAM NX 11-gir og kraftige SRAM Level hydrauliske skivebremser. Sykkelen har integrert lys som får strøm fra hovedbatteriet bagasjebrett, støtte og ikke minst heldekkende skjermer for sykling hele året og i alt slags vær.

Specialized 2.0-motoren er helt nyutviklet og integrert i designet av Specialized sine egne ingeniører i samarbeid med Brose. Motoren er programmert for å gir jevn kraft og er tilnærmet lydløs og fri for irriterende vibrasjoner; optimalisert for å sykle i et urbant bymiljø og i marka.

Motoren reagerer også sømløst på kraften du legger i tråkket, jo mer kraft du trår, jo mer kraft gir motoren. Dette gjør at akselerasjon og kraften fra motoren er jevn, rask og effektiv, i henhold til ditt tråkk - perfekt sykkelfølelse. Du vil også enkelt unngå hjulspinn på våt asfalt og glatte vinterveier ved å selv og tilpasse og ha kontroll over "pådraget"

Specialized Turbo Tero 4.0 EQ har et spesialtilpasset batteri, Specialized U2-710 Wh, som er integrert i rammen med lås.

Turbo System Lock - bruk Mission Control-appen til å deaktivere sykkelens motor og aktivere bevegelsessensoralarmen. Når motoren er låst, kan den ikke aktiveres igjen, bortsett fra av eieren.


Batteriet kan både lades stående i sykkelen eller innendørs ved å ta det ut av rammen. Batteriet bør lades i +10°C eller mer, i nordisk klima betyr det at du bør ta batteriet innendørs for lading i hele vinterhalvåret. Enten i oppvarmet bod/garasje eller ta ut batteriet fra rammen.

Husk også å ikke la batteriet ligge over tid med mindre enn 40% eller over 90%. Skal du sette bort sykkelen for en periode på 1-2 uker eller mer, anbefaler vi å lade batteriet til 50-70% for at det skal bevare sin kapasitet best mulig.

Du kan også laste ned Specialized sin egen Mission control app for å logge dine turer og stille inn hvor langt du vil sykle for å sikre deg assistanse hele veien.

Mission Control: iOS | Android

Turbo Tero 4.0 EQ 2022

  • Motor: Specialized 2.0 custom tuned motor 250W nominal. IP 56 støv-/vannbeskyttelse
  • Dreiemoment/effekt: 70Nm peak torque / 470 watts peak power
  • Skjerm / kontrollpanel: MasterMind TCD, w/handlebar remote, built-in anti-theft feature, Bluetooth® connectivity, customizable display pages
  • Batteri: Specialized U2-710, alloy casing 710Wh, On/Off button, state of charge display. Charge time 5:00h. IPX 6 støv-/vannbeskyttelse
  • Lader: Custom charger, 42V 4A w/ Rosenberger plug, 230V
  • Lykt foran: Lezyne EBIKE MINI STVZO E65, 210 Lumen, 12V
  • Lykt bak: Spanninga Commuter Glow XE, 12V

  • Ramme: E5 Aluminum, bottom bracket motor mount, fully integrated & lockable downtube battery, internal cable routing, lock and front rack mount
  • Dempegaffel: Rockshox Recon Silver TK, 110mm travel, Motion-Control
  • Nav foran: Specialized alloy front hub disc, sealed cardridge bearings, 6-bolt, 15x100mm thru-axle, 32h
  • Nav bak: Specialized alloy rear hub disc, sealed cardridge bearings, 6-bolt, 12x148mm thru-axle, 32h
  • Eiker: DT Swiss Industry
  • Felger: Stout XC 29, 25mm internal width, disc-specific
  • Slanger: Presta, 48mm valve
  • Dekk (foran/bak): Ground Control, 2Bliss Ready, 29x2.35"
  • Kranksett: Custom alloy forged crankarms
  • Krankdrev: Praxis, 48T, 104BCD
  • Girskifter: SRAM NX, 11-speed trigger
  • Bakgir: SRAM NX, 11-speed
  • Kassett: SRAM PG-1130, 11-speed, 11-42t
  • Kjede: KMC e11S, 11-speed w/ Missing Link™, forsterket kjede til elsykler
  • Bremser (foran/bak): SRAM Guide T, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200/180mm
  • Styre: Specialized Trail, 6061 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 27mm rise, 31.8mm clamp, S 720mm, M-XL 750mm
  • Holker: Specialized Body Geometry Contour, lock-on
  • Styrestem: Specialized Stealth Stem, alloy, 14 deg, 31.8mm, integrated TCD mount
  • Sadel: Rivo Sport, steel rails, 155mm
  • Setepinne: TranzX Dropper, 30.9mm, S: 100mm, M-XL: 120mm
  • Seteklemme: Alloy, bolt-type, 34.9mm
  • Kjedekasse: custom chaincover
  • Støtte: Specialized kickstand, 40mm mount
  • Skjermer: Specialized DRYTECH fenders, 65mm width, aluminum fenderstay
  • Bagasjebrett: Specialized rack, MIK HD inteface, built-in pannier mounts, 27kg max load
  • Ringeklokke: Simple bell
  • Pedaler: Specialized Commuter w/ grip tape & reflectors
  • Vekt: ca. 25,5 kg (str. M)

Rekkevidde på de ulike assistanse-nivå:

  • ECO: opptil 145 km / 6:30 t med sykling
  • SPORT: opptil 120 km / 5:30 t med sykling
  • TURBO: opptil 90 km / 3:30 t med sykling

Range and ride time of e-bikes depend on multiple variables, based on differing conditions for rider, bike and environment. Consequently, there can never be a hard and fast range rule. To offer some orientation and to better manage expectations, we used three tracked Levo rides to get a simplified range matrix. Range between Levo Gen2 and Gen3 will be very similar since the battery capacity stayed unchanged. These were the underlying parameters for the tracked rides:

  • Same rider with same bike and identical settings (80 kg rider and 24 kg bike)
  • 25 kph motor assist speed limit
  • Use of default motor settings for all three ride modes (Eco, Trail, Turbo)
  • Same mode used through entire ride
  • Use of maximum battery capacity: 700 Wh battery, fully charged
  • Batteries were drained from 100% to 1%
  • Normalized rider input around 150 watts
  • Average cadence around 70 rpm
  • Motor Supp ower in %, default values, customizable in Mission Control app
  • Based on 15 mph / 25 kph max. motor assist speed