Salgsbetingelser

Våre betingelser ved kjøp på nett.


God service

Vi gir deg i vår nettbutikk samme gode service som i våre butikker. Bull Ski & Kajakk følger forbrukerrådets anbefalinger når det gjelder spesielle vilkår som gjelder for netthandel. Ski blir også plukket av de samme eksperter som plukker ski ved handling i våre fysiske butikker.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/netthandel

Spesielt kan nevnes angrerett ved netthandel, der du har som kunde bedre betingelser enn ved kjøp i butikk. Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager.


Kundeservice


Personvern

All personlig informasjon som går via nettsiden er konfidensiell og vil ikke bli solgt til en tredje part. For at en bestilling skal være gyldig må bestiller være fylt 18 år og myndig. Les mer


Betalingsbetingelser

Du kan betale med Klarna Checkout - VISA, Mastercard, faktura, konto eller delbetaling eller Vipps.

NB! vi tilbyr ikke tax-free skjema ved kjøp på nett


Leveringsbetingelser

Når du har bestilt varen i vår nettbutikk er det normal behandlingstid på 1-2 virkedager* med forbehold om at produktet du har bestilt er på lager. Ved avvik vil du få ordremelding på e-post. 

Du får sporing på e-post (via Logistra) når varen er pakket hos oss og på vei til ditt postkontor eller post i butikk. Du blir varslet på SMS når pakken er klar til henting på ditt lokale utleveringssted. NB! det påløper gebyr for uavhentede pakker som går i retur til oss. Andre betingelser for elsykkel og kajakk, se under.

Ved avvik på ordren/varen er det viktig å melde fra med en gang. 

Du kan også bestille varer i vår nettbutikk og hente i en av våre butikker. Du blir varslet med en SMS når varen er klar for levering, normalt innen 24 timer* (en virkedag). Ved avvik vil du få ordremelding på e-post.
NB! uavhentede ordre blir ikke automatisk tatt i retur og refundert uten at du har meldt retur. Les mer 

*Har du bestilt ski, kajakk, sykkel eller klubbekledning kan dette avvike. Vi vil ved alle skibestillinger ta kontakt med deg som kjøper slik at vi er 100 % sikre på at alt er korrekt. Leveringstid vil da bli avtalt, men dette vil bare unntaksvis ta over en uke.   

OBS! Vi leverer kun til adresser i Norge (ikke Svalbard og Jan Mayen)


Fraktkostnader

Fri frakt på ordre fra 1399,- *

For ordre med sum under 1399,- tilkommer fraktkostnad på 99,-

* Gjelder ikke ski/staver/verkstedtjenester (1), sykler (2), kajakk (3) og klubbekledning (4)

1. Ski og staver (inkl. retur av ski fra slip/prepp) fra 250,- (legg inn postnummer i Kasse-steget)

2. Sykler fra 500,- til 1500,-
    sendes med Posten eller som stykkgods med Bring avhengig av størrelse/vekt.

3. Kajakk fra 500,- til 2500,-
    sendes med ulike transportselskap** som vi har avtale med eller kjøres hjem til deg av oss

4. Klubbekledning 99,-
     Vi ønsker primært at du henter klubbekledning i en av våre butikker, har du ikke mulighet til dette kan du få det sendt til utleveringssted for 99,-

** Vi benytter Schenker, Norlines med flere. Du vil motta egen sporing på epost fra oss (se bort i fra automatisk generert sporing fra Bring via Logistra).


Utsolgt vare

Ved utsolgt vare forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre. Vi vil da ta kontakt med deg å prøve å finne ett tilsvarende produkt.


Feil ved priser, lagerbeholdning og markedsføring

Vi forbeholder oss feil ved priser eller annen feil ved markedsføring.


Endre eller kansellere ordre

I de fleste tilfeller pakker vi ordre fortløpende og vi kan ikke garantere at det er mulig å kansellere eller endre på din ordre før den sendes. Frem til du mottar ordreoppdatering på e-post kan du kontakte oss på telefon 22 51 22 66 eller Chat (kun online) og vi vil hjelpe deg om mulig.

Du vil selvfølgelig kunne angre kjøpet og returnere eller bytte i en av våre butikker eller sende i retur med returetikett.

Slå sammen ordre?

Vi kan ikke legge til varer på din ordre, men vi kan sende ordre samlet om du kontakter oss på telefon før du mottar e-post med ordreoppdatering.


Bytte og/eller angre på kjøp

Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager. Vi har utvidet returrett til og med 15. januar 2023. 

Varen du returnerer må være ubrukt og i original emballasje uten skader. Har varen avvik ved mottak, ta kontakt før du sender i retur. Ved skader eller andre avvik vil det kunne bli trukket fra på beløpet som refunderes.

Husk at du selv i alle tilfeller står ansvarlig for å: merke returen tydelig og legge ved returskjema som lå ved forsendelsen eller angreskjema (se vedlegg ordrebekreftelse eller last ned her)

Bruk returetikett som fulgte med i pakken, du belastes 99,- i returporto* (egne satser for ski/staver, kajakk og sykkel) eller lever returen «gebyrfritt» i en av våre butikker (husk allikevel returskjema) og å få returen registrert i skjemaet i kassen når du leverer inn. Har du mistet returetikett eller ikke mottatt denne, kontakt oss for å få tilsendt en ny på e-post. OBS! Husk å fjerne etikett som pakken kom med eller klistre returetikett oppå denne.

For retur eller kansellering av "hent i butikk"-ordre les mer her.

* har vi levert feil vare, farge/størrelse eller annet tilbyr vi selvfølgelig fri retur og du blir ikke belastet for returporto. Velger du å ikke hente ut varen, vil det også påløpe retur gebyr.

Har varen avvik ved mottak , ta kontakt før du sender i retur og send oss e-post med bilder.

Har du betalt med Klarna Faktura, meld til Klarna kundeservice at du har returnert hele eller deler av ordre slik at forfallsdato settes på vent.

Spesialtilpassede produkter kan ikke returneres, herunder klubbprodukter med custom design og/eller trykket logo.

OBS! ønsker du å bytte størrelse, må du legge ny ordre på varen du vil bytte til og returnere opprinnelig ordre. Dette for å unngå at vi blir utsolgt i mellomtiden og misforståelser ved retur. Husk at returregler er de samme ved bytte, og at varen skal være ubrukt.

Alternativt kan du bytte til annen størrelse i en av våre fysiske butikker. Da kan dette gjøres i kassen uten å måtte fylle ut returskjema.

Returer vil normalt bli behandlet daglig, men i hektiske perioder i forbindelse med store kampanjer må du beregne opptil 2 ukers forsinket behandling.

Fant du ikke det du søkte? Les mer her om hvordan du går frem ved retur & bytte


Reklamasjon:

Foreligger det feil eller mangler ved en vare må den sendes tilbake til Bull Ski & Kajakk AS. Vi må ha varen hos oss for å vurdere om det er en reklamasjon, ta kontakt før du sender i retur og send oss e-post med bilder. Dersom det er en godkjent reklamasjon står vi for fraktkostnader, hvis ikke dekkes dette av kunden.


Noe mer du lurer på?

 

Andre henvendelser:

Bull Ski & Kajakk AS, Sørkedalveien 7, 0369 Oslo
Organisasjonsnummer: NO 922 396 426 MVA
post@bull-ski-kajakk.no