Salgsbetingelser
Våre betingelser ved kjøp på nett og i våre fysiske butikker
God service
Vi gir deg i vår nettbutikk samme gode service som i våre butikker. Bull Ski & Kajakk følger forbrukerrådets anbefalinger når det gjelder spesielle vilkår som gjelder for netthandel. Ski blir også plukket av de samme eksperter som plukker ski ved handling i våre fysiske butikker. Salgsvilkår i nettbutikk og i fysisk butikk er de samme.
Kundeservice
- Kontakt oss på chat
- E-post: nett@bull-ski-kajakk.no
- Ring kundeservice på 22 51 22 66 mellom 10:00 og 16:00 mandag til fredag
Personvern
All personlig informasjon som går via nettsiden er konfidensiell og vil ikke bli solgt til en tredje part. For at en bestilling skal være gyldig må bestiller være fylt 18 år og myndig. Les mer
Betalingsbetingelser
Du kan betale med Klarna Checkout - VISA, Mastercard, faktura, konto eller delbetaling eller Vipps.
NB! vi tilbyr ikke tax-free skjema ved kjøp på nett
I våre fysiske butikker aksepterer vi de fleste typer kort (med unntak av American Express) og selvfølgelig kontanter.
Leveringsbetingelser
Når du har bestilt varen i vår nettbutikk er det normal behandlingstid på 1-2 virkedager* med forbehold om at produktet du har bestilt er på lager. Ved avvik vil du få ordremelding på e-post.
*Har du bestilt ski, kajakk, sykkel eller klubbekledning kan dette avvike. Vi vil ved alle skibestillinger ta kontakt med deg som kjøper slik at vi er 100 % sikre på at alt er korrekt. Har du bestilt slip og/eller prepp vil det ta ca. 3 virkedager før skiene er tilbake fra verkstedet og kan sendes til deg eller butikken du har valgt å hente i. Sykler og kajakker må ofte hentes på eksternt lager, klargjøres og har mer tidkrevende pakking, vi vil normalt sett sende ordren i løpet av 3-4 virkedager og kontakte deg ved evt. forsinkelser. Du vil bli oppdatert på e-post angående forventet levering ved bestilling av klubbekledning.
Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder med stor pågang, for eksempel rundt Black Week, jul og store kampanjer. I tillegg pakkes alle helgens ordre på mandager og det kan da ta lengre tid før din ordre blir behandlet.
Du får sporing på e-post (via Logistra) når varen er pakket hos oss og på vei til ditt postkontor eller post i butikk. Du blir varslet på SMS når pakken er klar til henting på ditt lokale utleveringssted. NB! det påløper gebyr for uavhentede pakker som går i retur til oss. Andre betingelser for elsykkel og kajakk, se under.
Du har 7 dager på å hente pakken etter at den har ankommet hentestedet. Du kan enkelt utsette hentefristen til 14 dager i Posten sin app.
Ved avvik på ordren/varen er det viktig å melde fra til oss med en gang.
Du kan også bestille varer i vår nettbutikk og hente i en av våre butikker. Du blir varslet med en SMS når varen er klar for levering, normalt innen 24 timer* (en virkedag). Ved avvik vil du få ordremelding på e-post.
NB! uavhentede ordre blir ikke automatisk tatt i retur og refundert uten at du har meldt retur. Les mer
OBS! Vi leverer kun til adresser i Norge (ikke Svalbard og Jan Mayen)
Fraktkostnader
Fri frakt på ordre fra 1399,- *
For ordre med sum under 1399,- tilkommer fraktkostnad på 99,-
* Egne regler for varer som må sendes som lang og/eller stor/tung pakke:
1. Lange pakker: 250,-
Ski, staver, stavkogger, smørebord og smøreprofiler (inkl. retur av ski fra slip/prepp).
2. Sykler: 1500,-
sendes med Posten eller som stykkgods med Bring avhengig av størrelse/vekt, evt. hjemkjøring av oss.
Du vil motta egen sporing på epost fra oss.
3. Kajakker: 1500,-
sendes med ulike transportselskap som vi har avtale med, evt. hjemkjøring av oss.
Vi benytter Schenker, Norlines med flere, du vil motta egen sporing på epost fra oss.
Returfrakt
Ved retur belastes du 99,- i returporto*
*egne satser for lange og store/tunge pakker - tilsvarende frakt til deg.
Utsolgt vare
Ved utsolgt vare forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre. Vi vil da ta kontakt med deg å prøve å finne ett tilsvarende produkt.
Feil ved priser, lagerbeholdning og markedsføring
Vi forbeholder oss feil ved priser eller annen feil ved markedsføring. Klubbekledning er fritatt alle rabattordninger med mindre annet er spesifisert.
Endre eller kansellere ordre
I de fleste tilfeller pakker vi ordre fortløpende og vi kan ikke garantere at det er mulig å kansellere eller endre på din ordre før den sendes. Frem til du mottar ordreoppdatering på e-post kan du kontakte oss på telefon 22 51 22 66 og vi vil hjelpe deg om mulig.
Du vil selvfølgelig kunne angre kjøpet og returnere eller bytte i en av våre butikker eller sende i retur med returetikett.
Slå sammen ordre?
Vi kan ikke legge til varer på din ordre, men vi kan sende ordre samlet om du kontakter oss på telefon før du mottar e-post med ordreoppdatering.
Bytte og/eller angre på kjøp
Retur & bytte | Bull Ski & Kajakk AS (bull-ski-kajakk.no)
Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager.
Varen du returnerer må være ubrukt og i original emballasje uten skader. Bruk alltid pose eller eske til beskyttelse av original emballasje for å unngå ekstra returgebyr. Har varen avvik ved mottak, ta kontakt før du sender i retur. Mottar vi originalemballasje med avvik, eksempelvis tapet skoeske uten pose med etikett direkte på esken, vil det påløpe et returgebyr på 250,- i tillegg til returporto 99,-.
Husk at du selv i alle tilfeller står ansvarlig for å: merke returen tydelig og legge ved returskjema som lå ved forsendelsen eller angreskjema (se vedlegg ordrebekreftelse eller last ned her)
Spesialtilpassede produkter kan ikke returneres, herunder klubbprodukter med custom design og/eller trykket logo.
Dersom du benytter deg av angreretten og returnerer hele ordren, vil vi refundere deg for det du har betalt, inkludert porto. Dersom du har valgt hjemlevering, vil du ikke få refusjon for denne portoen.
OBS! ønsker du å bytte størrelse, må du legge ny ordre på varen du vil bytte til og returnere opprinnelig ordre. Dette for å unngå at vi blir utsolgt i mellomtiden og misforståelser ved retur. Husk at returregler er de samme ved bytte, og at varen skal være ubrukt. Er produktet kjøpt i pakke vil du også måtte kjøpe ny vare i ny ordre, vi vil da refundere deg summen du har betalt for ny vare minus returgebyr.
Alternativt kan du bytte til annen størrelse i en av våre fysiske butikker. Da kan dette gjøres i kassen uten å måtte fylle ut returskjema.
Returer vil normalt bli behandlet daglig, men i hektiske perioder i forbindelse med store kampanjer må du beregne opptil 2 ukers forsinket behandling.
Du belastes fra 99,- i returporto - egne satser for lange og store/tunge pakker; tilsvarende frakt til deg.
Returnere deler av produkter kjøpt i pakketilbud eller "3 for 2"?
Vi selger skipakker, kajakkpakker, klespakker med mer, samt "3 for 2"-kampanjer og lignende. Ønsker du å returnere deler av pakken, vil vi beregne hva de ville kostet å kjøpe produktene du beholder utenom pakke og refundere deg differansen minus returgebyr. Bytte av størrelse på produkter kjøpt i pakke, se over.
Kjøpt i fysisk butikk?
Vi tilbyr også retur og/eller bytte innen 14 dager i butikk om du ønsker å returnere en ubrukt vare i originalemballasje i en av våre butikker - husk kvittering / byttelapp. For tilbakebetaling vil det bli benyttet tilgjengelig metode; enten samme kort brukt ved kjøp eller tilbakebetaling til konto om kort ikke er tilgjengelig. Vi kan også utstede tilgodelapp.
Hvordan returnerer du?
Les alt om retur & bytte
Reklamasjon:
Foreligger det feil eller mangler ved en vare, må du ta kontakt via e-post så fort som mulig og innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget. Vi skal ikke ha varen i retur før vi har vært i kontakt med deg via e-post.
Noe mer du lurer på?
- Kontakt oss på chat
- E-post: nett@bull-ski-kajakk.no
- Telefon: Vi er tilgjengelig på 22 51 22 66 mellom 10:00 og 16:00 mandag til fredag
Andre henvendelser:
Bull Ski & Kajakk AS, Sørkedalsveien 7, 0369 Oslo
Organisasjonsnummer: NO 922 396 426 MVA
post@bull-ski-kajakk.no