Salgsbetingelser

Våre betingelser ved kjøp på nett.


God service

Vi gir deg i vår nettbutikk samme gode service som i våre butikker. Bull Ski & Kajakk følger forbrukerrådets anbefalinger når det gjelder spesielle vilkår som gjelder for netthandel. Ski blir også plukket av de samme eksperter som plukker ski ved handling i våre fysiske butikker.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/netthandel

Spesielt kan nevnes angrerett ved netthandel, der du har som kunde bedre betingelser enn ved kjøp i butikk. Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager.


Personvern

All personlig informasjon som går via nettsiden er konfidensiell og vil ikke bli solgt til en tredje part. For at en bestilling skal være gyldig må bestiller være fylt 18 år og myndig. Les mer


Betalingsbetingelser

Du kan betale med Klarna Checkout - VISA, Mastercard, faktura, konto eller delbetaling.

NB! vi tilbyr ikke tax-free skjema ved kjøp på nett


Leveringsbetingelser

Når du har bestilt varen i vår nettbutikk er det normal behandlingstid på 1-2 virkedager* med forbehold om at produktet du har bestilt er på lager. Ved avvik vil du få ordremelding på e-post. 

Du får sporing på e-post (via Logistra) når varen er pakket hos oss og på vei til ditt postkontor eller post i butikk. Du blir varslet på SMS når pakken er klar til henting på ditt lokale utleveringssted. NB! det påløper gebyr for uavhentede pakker som går i retur til oss. Andre betingelser for elsykkel og kajakk, se under.

Du kan også bestille varer i vår nettbutikk og hente i en av våre butikker. Du blir varslet med en SMS når varen er klar for levering, normalt innen 24 timer* (en virkedag). Ved avvik vil du få ordremelding på e-post.
NB! uavhentede ordre blir ikke automatisk tatt i retur og refundert uten at du har meldt retur. Les mer 

*Har du bestilt ski, kajakk, sykkel eller klubbekledning kan dette avvike. Vi vil ved alle skibestillinger ta kontakt med deg som kjøper slik at vi er 100 % sikre på at alt er korrekt. Leveringstid vil da bli avtalt, men dette vil bare unntaksvis ta over en uke.   

OBS! Vi leverer kun til adresser i Norge (ikke Svalbard og Jan Mayen)


Fraktkostnader

Fri frakt på ordre over 1000,- *

For ordre under 1000,- tilkommer fraktkostnad på 99,-

* Gjelder ikke ski/staver/verkstedtjenester (1), kajakk (2) og klubbekledning (3)

1. Ski og staver (inkl. retur av ski fra slip/prepp) fra 250,- (legg inn postnummer i Kasse-steget)

2. Kajakk fra 500,- sendes med ulike transportselskap** som vi har avtale med eller kjøres hjem til deg av oss
    Vi benytter Schenker, Norlines med flere. Du vil motta egen sporing på epost fra oss (se bort i fra automatisk generert sporing fra Bring via Logistra).

3. Klubbekledning 99,-
     Vi ønsker primært at du henter klubbekledning i en av våre butikker, har du ikke mulighet til dette kan du få det sendt hjem for 99,-


Utsolgt vare

Ved utsolgt vare forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre. Vi vil da ta kontakt med deg å prøve å finne ett tilsvarende produkt.


Feil ved priser, lagerbeholdning og markedsføring

Vi forbeholder oss feil ved priser eller annen feil ved markedsføring.


Endre eller kansellere ordre

Vil du gjøre endringer eller kansellere din ordre må du ta kontakt på telefon 67 55 52 60 eller Chat (kun online), sender du e-post kan det hende vi sender ordren før vi leser denne henvendelsen.


Bytte og/eller angre på kjøp

Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager*.

Svar på ordrebekreftelse eller send en epost til nett@bull-ski-kajakk.no for å melde din retur.

Husk at du selv står ansvarlig for å: merke pakkseddel tydelig med ønsket handling og returdato. Se eksempel

Har du betalt med Klarna Faktura og returnerer før forfall på denne, meld til Klarna kundeservice at du har returnert hele eller deler av ordre slik at forfallsdato settes på vent.

Angrerettskjema (se vedlegg ordrebekreftelse) kan legges ved som utskrift eller fylle ut digitalt og sendes på e-post. Har du mistet pakkseddel som fulgte med pakken, legg ved utskrift av ordrebekreftelsen og noter på denne.

Bruk returetikett som fulgte med i pakken, du belastes 99,- i returporto* (egne satser for ski/staver, kajakk og sykkel) eller lever returen «gebyrfritt» i en av våre butikker. Har du mistet returetikett eller ikke mottatt denne, kontakt oss for å få tilsendt en ny på e-post. OBS! Husk å fjerne etikett som pakken kom med eller klistre returetikett oppå denne.

* har vi levert feil vare, farge/størrelse eller annet tilbyr vi selvfølgelig fri retur og du blir ikke belastet for returporto. Velger du å ikke hente ut varen, vil det også påløpe retur gebyr.

OBS! ønsker du å bytte størrelse, må du legge ny ordre på varen du vil bytte til og returnere opprinnelig ordre. Dette for å unngå at vi blir utsolgt i mellomtiden og misforståelser ved retur. Husk at returregler er de samme ved bytte, og at varen skal være ubrukt.

Alternativt kan du bytte til annen størrelse i en av våre fysiske butikker. Da kan dette gjøres i kassen uten å måtte fylle ut angrerettskjema mm.

Varen du returnerer må være ubrukt og i original emballasje uten skader. Har varen avvik ved mottak, ta kontakt før du sender i retur. Ved skader eller andre avvik vil det kunne bli trukket fra på beløpet som refunderes. Eksempel på ikke godkjent returforsendelse: HER

Returer vil normalt bli behandlet daglig, men i hektiske perioder i forbindelse med store kampanjer må du beregne opptil 2 ukers forsinket behandling.

Fant du ikke det du søkte? Les mer her om hvordan du går frem ved retur & bytte


Reklamasjon:

Foreligger det feil eller mangler ved en vare må den sendes tilbake til Bull Ski & Kajakk A/S. Vi må ha varen hos oss for å vurdere om det er en reklamasjon.


Noe mer du lurer på?

Andre henvendelser:

Bull Ski & Kajakk AS, Sørkedalveien 7, 0369 Oslo

Organisasjonsnummer: NO 922 396 426 MVA

post@bull-ski-kajakk.no