Retur & bytte

Vi har utvidet returret til og med 31. januar 2025. 

Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager, gjelder også kjøp i fysisk butikk - samme vilkår for retur, egne vilkår for tilbakebetaling*.

Varen du returnerer må være ubrukt og i original emballasje uten skader. Har varen avvik ved mottak, ta kontakt før du sender i retur. Ved skader eller andre avvik vil det bli trukket fra på beløpet som refunderes. Bruk alltid pose eller eske til beskyttelse av original emballasje for å unngå ekstra returgebyr.

Husk at du selv i alle tilfeller står ansvarlig for å: merke returen tydelig og legge ved returskjema som lå ved forsendelsen eller angreskjema (se vedlegg ordrebekreftelse eller last ned her)

    Slik sender du en eller flere varer i retur dersom du har returetikett:

    1. Fyll ut returskjemaet som fulgte med i pakken.

    2. Pakk returen skikkelig og klistre vedlagte returetikett flatt på en side.
      Sjekk at etiketten har korrekt ordrenummer og du må ikke klistre den direkte på produktets emballasje. 

    3. Lever så retursendingen hos et av Postens innleveringssteder; Post i Butikk, Posten pakkeutlevering eller tilsvarende. 

    Slik sender du en eller flere varer i retur dersom du ikke har returetikett:

    1. Du lager enkelt en returetikett via denne lenken: https://retur.bring.no 
      Bull Ski & Kajakk sin returkode er: RETUR-BULL
    2. Fyll ut din informasjon; navn, adresse, e-post, postnummer og referanse.
      Bruk ditt ordrenummer i referanse-feltet for raskere behandling hos oss.
      Klikk så "Lag adresselapp".
    3. Det genereres nå en returetikett som du fester på retursendingen, husk krav om pose eller eske for beskyttelse av produkt og original produktemballasje/-eske. OBS! Husk å krysse ut evt. annen sendingsetikett eller lim returetiketten oppå denne.
      Du skriver enklest ut etiketten ved å scanne QR-koden hos et av Postens innleveringssteder, inkludert alle "Post i Butikk".
      Du kan også printe etiketten selv via lenke på bekreftelsessiden eller e-post du mottok fra Posten.
    4. Lever så retursendingen hos et av Postens innleveringssteder, husk å ta vare på kvitteringen med sporingsnummer.
      Mer info her: Slik sender du pakker i retur med Posten i Norge
      (NB! du kan ikke benytte Postnord, Instabox eller andre frakttilbydere sine innleveringssteder)

    Hva koster bruk av returkode / returetikett?

    Du belastes fra 99,- i returporto* , egne satser for lange og/eller store/tunge pakker - tilsvarende frakt til deg. Har du problemer med å lage etikett, kontakt oss så hjelper vi deg. OBS! Husk å fjerne etikett som pakken kom med eller klistre returetikett oppå denne.

    HUSK! at du kan levere returen «gebyrfritt» i en av våre butikker - ikke glem returskjema og merking. Husk å få returen registrert i kassen når du leverer inn.

    * har vi levert feil vare, farge/størrelse eller annet, tilbyr vi selvfølgelig fri retur og du blir ikke belastet for returporto. Velger du å ikke hente ut varen, vil det også påløpe returgebyr. Mottar vi originalemballasje med avvik, eksempelvis tapet skoeske uten pose med etikett direkte på esken, vil det påløpe et returgebyr på 250,- i tillegg til returporto 99,-.

    Har varen avvik ved mottak, ta kontakt før du sender i retur og send oss e-post med bilder.

    Har du betalt med Klarna Faktura, meld til Klarna kundeservice at du har returnert hele eller deler av ordre slik at forfallsdato settes på vent.

     

    OBS! ønsker du å bytte størrelse?

    Da må du legge ny ordre på varen du vil bytte til og returnere opprinnelig ordre. Dette for å unngå at vi blir utsolgt i mellomtiden og misforståelser ved retur. Husk at returregler er de samme ved bytte, og at varen skal være ubrukt. Er produktet kjøpt i pakke vil du også måtte kjøpe ny vare i ny ordre, vi vil da refundere deg summen du har betalt for ny vare minus returgebyr.

    Alternativt kan du bytte til annen størrelse i en av våre fysiske butikker. Da kan dette gjøres i kassen uten å måtte fylle ut returskjema. 

    Returnere deler av produkter kjøpt i pakketilbud eller "3 for 2"?

    Vi selger skipakker, kajakkpakker, klespakker med mer, samt "3 for 2"-kampanjer og lignende. Ønsker du å returnere deler av pakken, vil vi beregne hva de ville kostet å kjøpe produktene du beholder utenom pakke og refundere deg differansen minus returgebyr. Bytte av størrelse på produkter kjøpt i pakke, se over.

    Retur eller bytte av vare i butikk

    Du kan også returnere varen i en av våre butikker. Husk at du i alle tilfeller står ansvarlig for å merke returen tydelig og legge ved dette returskjemaet. Du må registrere returen i kassen hos betjeningen slik at den blir overlevert nettbutikken.

    Ønsker du kun å bytte til annen størrelse, kan dette gjøres i kassen uten å måtte fylle ut returskjema mm.

     

    Returer vil normalt bli behandlet daglig, men i hektiske perioder i forbindelse med store kampanjer må du beregne opptil 2 ukers forsinket behandling.


    Retur av vare som ikke er hentet

    Pakke til hentested:
    Ønsker du å benytte angrerett uten å hente ut varen vil det også påløpe returgebyr/-porto i forbindelse med at pakken returneres til oss. Det tar lenger tid for oss å behandle returen dersom du velger å ikke hente pakken på hentestedet, da forsendelsen ikke kommer direkte til oss.

    Hent i butikk:
    Henter du ikke ut ordre hvor du har valgt "Hent i butikk", må du melde retur ved å sende en e-post til nett@bull-ski-kajakk.no eller ringe butikken du har valgt som hentested for at den skal bli behandlet.

    *
    Retur av vare kjøpt i fysisk butikk:

    Vi tilbyr også retur og/eller bytte innen 14 dager i butikk om du ønsker å returnere en ubrukt vare i originalemballasje i en av våre butikker - husk kvittering / byttelapp. For tilbakebetaling vil det bli benyttet tilgjengelig metode; enten samme kort brukt ved kjøp eller tilbakebetaling til konto om kort ikke er tilgjengelig. vi kan også utstede tilgodelapp.


    Reklamasjon

    Foreligger det feil eller mangler ved en vare, må du ta kontakt via e-post så fort som mulig og innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget. Vi skal ikke ha varen i retur før vi har vært i kontakt med deg via e-post.


    Mer du lurer på? Kontakt vår kundeservice: