Turbo Vado 4.0 Hybridsykkel | 70Nm/710Wh

Elsykkel til pendling og tursykling på asfalt og grus. 4.0 er utstyrt med en stor batteripakke på 710Wh for lang rekkevidde og motor med 70Nm for god hjelp også i de bratteste bakken og med bagasje og/eller sykkelhenger. Brede 650b dekk ruller godt og gir masse komfort. Sykkelen er selvfølgelig utstyrt med lys foran og bak.

Rekkevidde opptil 145 km / 6:30 timer

888818742479
44 000,-

B+ Kundeklubb
Som medlem av Kundeklubben får du tilgang til eksklusive tilbud!

Bli medlem

Farge: CAST BLACK/SILVER REFLECTIVE

  Sjekk lagerstatus i butikk
Lagerstatus i nettbutikk:   Få på lager

Specialized Turbo Vado 4.0 er en elsykkel til pendleren og tursyklisten som vil ha en sykkel til asfalt og grusveier. Vado har en komfortgeometri som egner seg til bysykling og trening, ønsker du en enda mer oppreist og avslappet sittestilling bør du ta en titt på Specialized Como.

Våre anbefalinger rammestørrelse: 

  • Small: 155-170 cm
  • Medium: 168-180 cm
  • Large: 178-188 cm
  • XLarge: 185-195 cm

Er du i grenseland vil din benlengde være avgjørende.

Specialized Turbo Vado 4.0 har en komplett og bekymringsfri utstyrspakke med SRAM NX 11-gir og kraftige SRAM Level hydrauliske skivebremser. Sykkelen har integrert lys som får strøm fra hovedbatteriet bagasjebrett, støtte og ikke minst heldekkende skjermer for sykling hele året og i alt slags vær.

Specialized 2.0-motoren er helt nyutviklet og integrert i designet av Specialized sine egne ingeniører i samarbeid med Brose. Motoren er programmert for å gir jevn kraft og er tilnærmet lydløs og fri for irriterende vibrasjoner; optimalisert for å sykle i et urbant bymiljø og i marka.

Motoren reagerer også sømløst på kraften du legger i tråkket, jo mer kraft du trår, jo mer kraft gir motoren. Dette gjør at akselerasjon og kraften fra motoren er jevn, rask og effektiv, i henhold til ditt tråkk - perfekt sykkelfølelse. Du vil også enkelt unngå hjulspinn på våt asfalt og glatte vinterveier ved å selv og tilpasse og ha kontroll over "pådraget"

Specialized Turbo Vado 4.0 har et spesialtilpasset batteri, Specialized U2-710 Wh, som er integrert i rammen med lås.

Turbo System Lock - bruk Mission Control-appen til å deaktivere sykkelens motor og aktivere bevegelsessensoralarmen. Når motoren er låst, kan den ikke aktiveres igjen, bortsett fra av eieren.


Batteriet kan både lades stående i sykkelen eller innendørs ved å ta det ut av rammen. Batteriet bør lades i +10°C eller mer, i nordisk klima betyr det at du bør ta batteriet innendørs for lading i hele vinterhalvåret. Enten i oppvarmet bod/garasje eller ta ut batteriet fra rammen.

Husk også å ikke la batteriet ligge over tid med mindre enn 40% eller over 90%. Skal du sette bort sykkelen for en periode på 1-2 uker eller mer, anbefaler vi å lade batteriet til 50-70% for at det skal bevare sin kapasitet best mulig.

Du kan også laste ned Specialized sin egen Mission control app for å logge dine turer og stille inn hvor langt du vil sykle for å sikre deg assistanse hele veien.

Mission Control: iOS | Android

MOTOR OG BATTERI:

  • Motor: Specialized 2.0 | Custom tuned | 250W nominal
  • Dreiemoment/effekt: 70Nm torque | 470Wh
  • Kontrollpanel: MasterMind TCD w/handlebar remote | Built-in anti-theft feature | Bluetooth® connectivity | Customizable display pages
  • Batteri: Specialized U2-710 | Alloy casing | 710Wh | On/off button | State of charge display | Charge time: 5:00h | IPX 6 støv- og vannbeskyttelse
  • Lader: Custom charger | 42V 4A w/ Rosenberger plug 230V

RAMMESETT:

  • Ramme: E5 Aluminium | Bottom bracket motor mount | Fully integrated & lockable downtube battery | Internal cable routing | Lock and front rack mount
  • Seteklemme: Alloy | Bolt-type | 34.9mm

DEMPING:

  • Gaffel: SR Suntour Mobie A32 | 80mm travel | Lockout | Fender-mounts | Integrated light mount

HJUL OG DEKK: 

  • Nav foran: Specialized alloy front hub disc | Sealed cartridge bearings | 6-bolt | 15x100mm thru-axle | 32h
  • Nav bak: Alloy | Sealed cartridge bearings | 12x148mm thru-axle | 32h
  • Eiker: DT Swiss Industry
  • Felger: 650B Disc | Double-wall alloy | Pinned | 32h
  • Slanger: Schrader 40mm 27.5" x 1.75-2.4"
  • Dekk: Pathfinder Sport Reflect 27.5" x 2.3"

DRIVVERK:

  • Kranksett: Custom alloy forged crankarms
  • Krankdrev: Praxis | 48T | 104 BCD
  • Bakgir: SRAM NX | 11-delt
  • Girskifter: SRAM NX | 11-delt
  • Kassett: SRAM PG-1130 | 11-delt | 11-42T
  • Kjede: KMC e11S | 11-delt m/Missing Link

BREMSER: SRAM Level | 2-piston caliper | Hydraulic disc | 180mm rotor | 6-bolt

COCKPIT:

  • Styre: Specialized | Alloy | 15-degree backsweep | 46mm rise | 31.8mm clamp
  • Holker: Specialized Body Geometry Contour | Lock-on
  • Stem: Specialized Flowset | 3D-forged alloy | 20-degree rise | 31.8mm clamp
  • Sadel: Bridge Sport | Steel rails | 155mm
  • Setepinne: Spring suspension | Alloy | 40mm travel | 30.9mm | 2-bolt clamp | 34.9mm sleeve

TILBEHØR:

  • Kjedekasse: Custom chaincover
  • Støtte: Specialized kickstand | 40mm mount
  • Skjermer: Specialized DRYTECH fenders | 65mm width | Aluminium fenderstay
  • Bagasjebrett: Specialized rack | MIK HD interface | Built-in pannier mounts | 27kg max load
  • Ringeklokke: Specialized simple bell
  • Pedaler: Specialized Commuter w/grip tape & reflectors
  • Lykt foran: Lezyne Ebike Hecto E65 | 210 Lumen | 12V
  • Lykt bak: Spanninga Commuter Glow XE | 12V
  • Lås: Turbo System Lock

ANNEN INFO:

  • Vekt: 26.4kg (i str. M)
  • Artikkelnummer: 95022-540

REKKEVIDDE:

  • ECO: opptil 145 km / 6:30 t med sykling
  • SPORT: opptil 120 km / 5:30 t med sykling
  • TURBO: opptil 90 km / 3:30 t med sykling

Rekkevidde er avhengig av flere variabler, basert på ulike forhold for rytter, sykkel og omgivelser. Av den grunn er det veldig vanskelig å gi en fast regel. Her er noen tips for å få mest mulig ut av batteriet:

  • Sykle effektivt og se fremover. Hver gang du bruker bremsene kreves det er mer energi for å sykkelen opp i fart igjen
  • Skift gir regelmessig for å opprettholde optimal kadens, og gir ned før du stopper
  • Kontroller dekktrykket regelmessig. Lavt dekktrykk kan føre til at dekkene ruller mindre effektivt.
  • Ta bare med deg bagasje du trenger. Med større vekt brukes batteriet opp raskere.