Turbo Vado 5.0 IGH
Specialized Turbo Vado 5.0 IGH er en elsykkel designet for både pendling og tursykling på asfalt og grusveier. Med en kraftig motor og stor batteripakke, er denne sykkelen ideell for de som trenger ekstra kraft og rekkevidde. Beltedrift gir mindre vedlikehold og er mer driftsikkert enn vanlig kjede på vinteren!
Farge: CAST BLACK / SILVER REFLECTIVE
Specialized Turbo Vado 5.0 IGH er en elsykkel til pendleren og tursyklisten som vil ha en sykkel til asfalt og grusveier. 5.0 har hele 90Nm og har den sterkeste motoren i Vado/Como-serien for deg som trekker mer vekt i form av barne-/varehenger og/eller sykler mange bratte bakker. Brede 650b dekk ruller godt og gir masse komfort. Sykkelen er selvfølgelig utstyrt med lys foran og bak.
Vado har en komfortgeometri som egner seg til bysykling og trening, ønsker du en enda mer oppreist og avslappet sittestilling bør du ta en titt på Specialized Como.
Våre anbefalinger rammestørrelse:
- Small: 155-170 cm
- Medium: 168-180 cm
- Large: 178-188 cm
- XLarge: 185-195 cm
Er du i grenseland vil din benlengde være avgjørende.
Specialized Turbo Vado 5.0 har en komplett og bekymringsfri utstyrspakke med enviolo AUTOMATiQ Pro navgir / beltedrift og kraftige SRAM G2 RS hydrauliske skivebremser. Sykkelen har integrert lys som får strøm fra hovedbatteriet bagasjebrett, støtte og ikke minst heldekkende skjermer for sykling hele året og i alt slags vær.
Specialized 2.2-motoren er helt nyutviklet og integrert i designet av Specialized sine egne ingeniører i samarbeid med Brose. Motoren er programmert for å gir jevn kraft og er tilnærmet lydløs og fri for irriterende vibrasjoner; optimalisert for å sykle i et urbant bymiljø og i marka.
Motoren reagerer også sømløst på kraften du legger i tråkket, jo mer kraft du trår, jo mer kraft gir motoren. Dette gjør at akselerasjon og kraften fra motoren er jevn, rask og effektiv, i henhold til ditt tråkk - perfekt sykkelfølelse. Du vil også enkelt unngå hjulspinn på våt asfalt og glatte vinterveier ved å selv og tilpasse og ha kontroll over "pådraget"
Specialized Turbo Vado 5.0 har et spesialtilpasset batteri, Specialized U2-710 Wh, som er integrert i rammen med lås.
Turbo System Lock - bruk Mission Control-appen til å deaktivere sykkelens motor og aktivere bevegelsessensoralarmen. Når motoren er låst, kan den ikke aktiveres igjen, bortsett fra av eieren.
Batteriet kan både lades stående i sykkelen eller innendørs ved å ta det ut av rammen. Batteriet bør lades i +10°C eller mer, i nordisk klima betyr det at du bør ta batteriet innendørs for lading i hele vinterhalvåret. Enten i oppvarmet bod/garasje eller ta ut batteriet fra rammen.
Husk også å ikke la batteriet ligge over tid med mindre enn 40% eller over 90%. Skal du sette bort sykkelen for en periode på 1-2 uker eller mer, anbefaler vi å lade batteriet til 50-70% for at det skal bevare sin kapasitet best mulig.
Du kan også laste ned Specialized sin egen Mission control app for å logge dine turer og stille inn hvor langt du vil sykle for å sikre deg assistanse hele veien.
- Motor: Specialized 2.2 custom tuned motor 250W nominal. IP 56 støv-/vannbeskyttelse
- Dreiemoment/effekt: 90Nm peak torque / 560 watts peak power
- Skjerm / kontrollpanel: MasterMind TCD, w/handlebar remote, built-in anti-theft feature, Bluetooth® connectivity, customizable display pages
- Batteri: Specialized U2-710, alloy casing 710Wh, On/Off button, state of charge display. Charge time 5:00h. IPX 6 støv-/vannbeskyttelse
- Lader: Custom charger, 42V 4A w/ Rosenberger plug, 230V
- Lykt foran: Lezyne Ebike Power E115, 310 Lumen, 12V
- Lykt bak: Spanninga Commuter Glow XE, 12V
Ramme: E5 Aluminum, bottom bracket motor mount, fully integrated & lockable downtube battery, internal cable routing, lock and front rack mount- Dempegaffel: Rockshox Recon Silver RL, 80mm travel, Motion-Control, fender-mounts
- Nav foran: Specialized alloy front hub disc, sealed cardridge bearings, 6-bolt, 15x100mm thru-axle, 32h
- Nav bak: enviolo Heavy Duty, 380% range, 6-bolt, 10x135mm, 32h
- Eiker: DT Swiss Industry
- Felger: 650b disc, double-wall alloy, pinned, 32h
- Slanger: Schrader, 40mm valve
- Dekk (foran/bak): Pathfinder Sport Reflect, 650Bx2.3
- Kranksett: Custom alloy forged crankarms
- Krankdrev: Gates Carbon Drive CDX 50T chainring, black
- Girskifter/bakgir: enviolo AUTOMATiQ Pro shifting interface
- Kassett: Gates Carbon Drive CDX 24t sprocket, silver
- Kjede: Gates Carbon Drive CDX 122t belt, black
- Bremser (foran/bak): SRAM G2 RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 180mm 6-bolt
- Styre: Specialized, alloy, 15-degree backsweep, 46mm rise, 31.8mm
- Holker: ERGON GA30
- Styrestem: Specialized Flowset, 3D-forged alloy, 20-degree rise, 31.8mm clamp
- Sadel: Rivo Sport, steel rails, 155mm
- Setepinne: Spring suspension, alloy, 40mm travel, 30.9mm, 2-bolt clamp, 34.9mm sleeve
- Seteklemme: Alloy, bolt-type, 34.9mm
- Kjedekasse: custom chaincover
- Støtte: Specialized kickstand, 40mm mount
- Skjermer: Specialized DRYTECH fenders, 65mm width, aluminum fenderstay
- Bagasjebrett: Specialized rack, MIK HD inteface, built-in pannier mounts, 27kg max load
- Ringeklokke: Specialized brass bell
- Pedaler: Specialized Commuter w/ grip tape & reflectors
Rekkevidde på de ulike assistanse-nivå:
- ECO: opptil 120 km / 5:30 t med sykling
- SPORT: opptil 100 km / 4:30 t med sykling
- TURBO: opptil 70 km / 3:00 t med sykling
-
Range and ride time of e-bikes depend on multiple variables, based on differing conditions for rider, bike and environment. Consequently, there can never be a hard and fast range rule. To offer some orientation and to better manage expectations, we used three tracked Levo rides to get a simplified range matrix. Range between Levo Gen2 and Gen3 will be very similar since the battery capacity stayed unchanged. These were the underlying parameters for the tracked rides:
- Same rider with same bike and identical settings (80 kg rider and 24 kg bike)
- 25 kph motor assist speed limit
- Use of default motor settings for all three ride modes (Eco, Trail, Turbo)
- Same mode used through entire ride
- Use of maximum battery capacity: 700 Wh battery, fully charged
- Batteries were drained from 100% to 1%
- Normalized rider input around 150 watts
- Average cadence around 70 rpm
- Motor Supp ower in %, default values, customizable in Mission Control app
- Based on 15 mph / 25 kph max. motor assist speed
95322-34