Turbo Levo 3 Comp Carbon 2023 Terrengsykkel | 90Nm/700Wh
Specialized Levo-serien er en meget populær eMTB som med sin sterke og lydsvake motor hjelper deg til toppen og skaper mange smil på terrengsykkelsetet. Motor yter 90Nm på maks og batteripakken er på hele 700Wh.
Specialized Turbo Levo 3 Comp Carbon er en fullverdig eMTB med lang rekkvidde og masse kraft, som kommer til sin fulle rett i bratt terreng på steder du ikke finner en heis som tar deg til toppen av fjellet igjen. Er bruksområdet primært stibruk i marka, ta en titt på SL utgaven.
Levo 3 Comp Carbon er bygget rundt en FACT 11m karbonramme, utstyrt med SRAM GX Eagle girgruppe, SRAM Code RS hydrauliske skivebremser, Fox Float X Performance bakdemper, Fox 35 Rhythm dempegaffel, og X-Fusion Manic dropper.
KRAFTIG MOTOR: Med Specializeds integrerte Turbo Full Power 2.2-motor har Levo hele 90Nm dreiemoment og gir deg 565 watt (ved maks assistanse) med tråkkraft slik at du kan sykle lengre og raskere enn noensinne.
FULL OVERSIKT: MasterMind-displayet gir deg full oversikt over alt fra batterinivå til turdata og assistansemodus, og er dessuten utstyrt med en MicroTune-funksjon som lar deg justere kraftassistansen i 10% inkrementer slik at du kan stille inn akkurat så mye hjelp du ønsker.
LEKEN, MEN STABIL: Levo kommer med 27.5" hjul bak og 29" hjul foran, kombinert med lav krank, slak styrerørsvinkel og redusert gaffel-offset. Dette gir en sykkel som er kvikk og leken, men samtidig stabil når underlaget går fra røft til røffere.
USLÅELIG DEMPING: RockShox Deluxe Select R bakdemper med 150mm vandring gir en sykkel som flyr over mindre dumper og effektivt absorberer kraftigere støt uten å gå på bekostning av pedalrespons og -effektivitet.
STØRRELSE TILPASSET KJØRESTIL: "S-Sizing" gir deg mulighet til å finne riktig størrelse tilpasset din kjørestil og er i mindre grad styrt av kroppshøyde. Er du i grenseland går du ned for en mer leken og kvikkere sykkel, og opp om du ønsker mer stabilitet ved høy fart. Les mer om S-Sizing.
Batteriet kan både lades stående i sykkelen eller innendørs ved å ta det ut av rammen. Batteriet bør lades i +10°C eller mer, i nordisk klima betyr det at du bør ta batteriet innendørs for lading i hele vinterhalvåret. Enten i oppvarmet bod/garasje eller ta ut batteriet fra rammen.
Husk også å ikke la batteriet ligge over tid med mindre enn 40% eller over 90%. Skal du sette bort sykkelen for en periode på 1-2 uker eller mer, anbefaler vi å lade batteriet til 50-70% for at det skal bevare sin kapasitet best mulig.
Du kan også laste ned Specialized sin egen Mission control app for å logge dine turer og stille inn hvor langt du vil sykle for å sikre deg assistanse hele veien.
Mission Control: iOS | Android
STØRRELSESGUIDE:
S1 (XS): 150 - 160 cm | S2 (S): 157 - 172 cm | S3 (M): 165 - 180 cm | S4 (L): 172 - 188 cm | S5 (XL): 178 - 193 cm | S6 (XXL): 188 - 203 cm
Usikker på valg av størrelse eller annet? Ta kontakt med sykkel-avdelingen på e-post eller telefon 67 55 52 60 / 22 50 80 50
MOTOR OG BATTERI:
- Motor: Specialized Turbo 2.2 Full Power motor with custom Rx Trail-tuned firmware , 250W nominal
- Dreiemoment/effekt: 90 Nm peak torque / 565 watts peak power
- Skjerm / kontrollpanel: Specialized MasterMind TCU, percentage of remaining charge, 120 possible display configurations, MicroTune assist adjustment, ANT+/Bluetooth®, w/Handlebar remote
- Batteri: Specialized M3-700, integrated battery w/rock guard, 700Wh
- Lader: Custom charger, 42V 4A w/ Rosenberger plug, 100-240V
RAMMESETT:
- Ramme: Specialized FACT 11m full carbon, 29" front wheel, 27.5" rear wheel, full internal cable routing, 148mm spacing, fully sealed cartridge bearings, 150mm of travel, geo adjust head tube, geo adjust horst pivot
- Seteklemme: Specialized bolt-type, alloy, 38.6mm
DEMPING:
- Dempegaffel: Fox 36 Rhythm, 29", 44mm offset, Grip damper, S2-S6: 160mm travel (S1: 150mm)
- Bakdemper: FOX FLOAT X Performance, LSR, 2-position lever, 55x210mm
HJUL OG DEKK:
- Nav foran: Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 28h
- Nav bak: Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
- Eiker: DT Swiss Industry
- Felger: Specialized 29 + 27.5, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready
- Slanger: Presta, 40mm valve
- Dekk (foran/bak): Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29x2.6" / Eliminator, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T7 compound, 2Bliss Ready, 27.5x2.6"
DRIVVERK:
- Kranksett: Praxis Forged/Custom Offset/ISIS Spindle Interface, 160mm
- Krankdrev: SRAM X-Sync Eagle, 104 BCD, 34T, steel
- Girskifter: SRAM GX Eagle, 12-speed
- Bakgir: SRAM GX Eagle, 12-speed
- Kassett: SRAM XG-1275, 12-speed, 10-52t
- Kjede: SRAM NX Eagle, 12-speed
BREMSER(foran/bak): SRAM Code RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, S1-S3: 200mm, S4-S6: 220mm / SRAM Code RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm
COCKPIT:
- Styre: Specialized, 6061 alloy 35mm diameter, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 780mm width
- Holker: Specialized Trail Grips
- Styrestem: Alloy Trail Stem, 35mm bar bore
- Sadel: Specialized Bridge Comp, Hollow Cr-mo rails, 155/143mm
- Setepinne: X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SLR LE lever, 34.9, S1: 100mm, S2: 125mm, S3: 150mm, S4/S5: 175mm, S6: 190mm
Vekt: 22.8kg (i str. S4)
SIMPLIFIED RANGE TABLE
The table states the most common spectrums for elevation gain (M), distance (KM) and ride time (H) for each default mode.
Range and ride time of e-bikes depend on multiple variables, based on differing conditions for rider, bike and environment. Consequently, there can never be a hard and fast range rule. To offer some orientation and to better manage expectations, we used three tracked Levo rides to get a simplified range matrix. Range between Levo Gen2 and Gen3 will be very similar since the battery capacity stayed unchanged. These were the underlying parameters for the tracked rides:
Same rider with same bike and identical settings (80 kg rider and 24 kg bike)
25 kph motor assist speed limit
Use of default motor settings for all three ride modes (Eco, Trail, Turbo)
Same mode used through entire ride
Use of maximum battery capacity: 700 Wh battery, fully charged
Batteries were drained from 100% to 1%
Normalized rider input around 150 watts
Average cadence around 70 rpm
Motor Supp ower in %, default values, customizable in Mission Control app
Based on 15 mph / 25 kph max. motor assist speed