Turbo Levo Alloy 2022 Elsykkel

Innstegsmodell med batteripakke på 500Wh og motor med 90Nm dreiemoment.

888818726868
54 000,-

B+ Kundeklubb
Som medlem av Kundeklubben får du tilgang til eksklusive tilbud!

Bli medlem

Farge: ICE BLUE/BLACK

  Sjekk lagerstatus i butikk
Lagerstatus i nettbutikk:   Få på lager

Specialized Turbo Levo Alloy er en fullverdig eMTB med lang rekkvidde og masse kraft, som kommer til sin fulle rett i bratt terreng på steder du ikke finner en heis som tar deg til toppen av fjellet igjen. Er bruksområdet primært stibruk i marka, ta en titt på SL utgaven.

Levo Alloy er utstyrt med SRAM SX/NX Eagle girgruppe, SRAM Guide RE hydrauliske skivebremser, RockShox Deluxe Select R bakdemper, RockShox 35 Silver dempegaffel, og TranzX dropper.

KRAFTIG MOTOR: Med Specializeds integrerte Turbo Full Power 2.2-motor har Levo hele 90Nm dreiemoment og gir deg 565 watt (ved maks assistanse) med tråkkraft slik at du kan sykle lengre og raskere enn noensinne. 

FULL OVERSIKT: MasterMind-displayet gir deg full oversikt over alt fra batterinivå til turdata og assistansemodus, og er dessuten utstyrt med en MicroTune-funksjon som lar deg justere kraftassistansen i 10% inkrementer slik at du kan stille inn akkurat så mye hjelp du ønsker.

LEKEN, MEN STABIL: Levo kommer med 27.5" hjul bak og 29" hjul foran, kombinert med lav krank, slak styrerørsvinkel og redusert gaffel-offset. Dette gir en sykkel som er kvikk og leken, men samtidig stabil når underlaget går fra røft til røffere.

USLÅELIG DEMPING: RockShox Deluxe Select R bakdemper med 150mm vandring gir en sykkel som flyr over mindre dumper og effektivt absorberer kraftigere støt uten å gå på bekostning av pedalrespons og -effektivitet.

STØRRELSE TILPASSET KJØRESTIL: "S-Sizing" gir deg mulighet til å finne riktig størrelse tilpasset din kjørestil og er i mindre grad styrt av kroppshøyde. Er du i grenseland går du ned for en mer leken og kvikkere sykkel, og opp om du ønsker mer stabilitet ved høy fart. Les mer om S-Sizing.


Batteriet kan både lades stående i sykkelen eller innendørs ved å ta det ut av rammen. Batteriet bør lades i +10°C eller mer, i nordisk klima betyr det at du bør ta batteriet innendørs for lading i hele vinterhalvåret. Enten i oppvarmet bod/garasje eller ta ut batteriet fra rammen.

Husk også å ikke la batteriet ligge over tid med mindre enn 40% eller over 90%. Skal du sette bort sykkelen for en periode på 1-2 uker eller mer, anbefaler vi å lade batteriet til 50-70% for at det skal bevare sin kapasitet best mulig.

Du kan også laste ned Specialized sin egen Mission control app for å logge dine turer og stille inn hvor langt du vil sykle for å sikre deg assistanse hele veien.

Mission Control: iOS | Android


STØRRELSESGUIDE:

S1 (XS): 150 - 160 cm | S2 (S): 157 - 172 cm | S3 (M): 165 - 180 cm | S4 (L): 172 - 188 cm | S5 (XL): 178 - 193 cm | S6 (XXL): 188 - 203 cm

Usikker på valg av størrelse eller annet? Ta kontakt med sykkel-avdelingen på e-post eller telefon 67 55 52 60 / 22 50 80 50

 

MOTOR OG BATTERI:

  • Motor: Specialized Turbo 2.2 Full Power motor | 250W nominal
  • Dreiemoment/effekt: 90 Nm peak torque / 565 watts peak power
  • Skjerm / kontrollpanel: Specialized TCU | 10-LED State of charge | 3-LED Ride Mode display | ANT+/Bluetooth | Handlebar remote
  • Batteri: Specialized M3-500 | Integrated battery w/rock guard | 500Wh
  • Lader: Custom charger | 42V 4A w/ Rosenberger plug | 100-240V

RAMMESETT:

  • Ramme: Specialized M5 Premium alloy | BB height adjust | S-Sizing | Internal cable routing | 150mm travel | 148mm spacing
  • Seteklemme: Specialized bolt-type | alloy | 38.6mm

DEMPING:

  • Dempegaffel: RockShox 35 Silver | 35mm stanchion | Turnkey damper | S1: 150mm travel | S2-S6: 160mm travel
  • Bakdemper: RockShox Deluxe Select R | Rebound adjust | S1: 52.5 x 210mm | S2-S6: 55x210mm

HJUL OG DEKK:

  • Nav foran: Specialized alloy front hub disc | Sealed cartridge bearings | 6-bolt | 15x110mm thru-axle | 32h
  • Nav bak: Alloy | Sealed cartridge bearings | 12x148mm thru-axle | 32h
  • Eiker: DT Swiss Industry
  • Felger: Specialized hookless alloy | 29mm inner width | Tubeless ready
  • Dekk foran: Butcher GRID TRAIL T9 2Bliss Ready | 29" x 2.6"
  • Dekk bak: Eliminator GRID TRAIL T7 2Bliss Ready | 27.5" x 2.6"

DRIVVERK:

  • Kranksett: Praxis forged | Custom offset | ISIS Spindle Interface | 160mm
  • Krankdrev: SRAM X-Sync Eagle | 104BCD | 32T | Steel
  • Girskifter: SRAM SL SX Eagle | 12-speed
  • Bakgir: SRAM SX Eagle | 12-speed
  • Kassett: SRAM NX Eagle | 12-speed | 11-50T
  • Kjede: SRAM NX Eagle | 12-speed

BREMSER:

  • Forbrems: SRAM Guide RE | 200/220mm rotor (S1-S3/S4-S6)
  • Bakbrems: SRAM Guide RE | 200mm rotor

COCKPIT:

  • Styre: Alloy | 35mm diameter | 6-degree upsweep | 8-degree backsweep | 30mm rise | 780mm width
  • Holker: Specialized Trail Grips
  • Styrestem: Alloy Trail Stem | 35mm bar bore
  • Sadel: Body Geometry Bridge | Steel rails
  • Setepinne: TranzX dropper | 34.9mm | S1: 100mm/S2: 125mm/S3: 150mm/S4-S5: 170mm/S6: 200mm

SIMPLIFIED RANGE TABLE

The table states the most common spectrums for elevation gain (M), distance (KM) and ride time (H) for each default mode.

rekkvidde levo 700wh

Range and ride time of e-bikes depend on multiple variables, based on differing conditions for rider, bike and environment. Consequently, there can never be a hard and fast range rule. To offer some orientation and to better manage expectations, we used three tracked Levo rides to get a simplified range matrix. Range between Levo Gen2 and Gen3 will be very similar since the battery capacity stayed unchanged. These were the underlying parameters for the tracked rides:

  • Same rider with same bike and identical settings (80 kg rider and 24 kg bike)
  • 25 kph motor assist speed limit
  • Use of default motor settings for all three ride modes (Eco, Trail, Turbo)
  • Same mode used through entire ride
  • Use of maximum battery capacity: 700 Wh battery, fully charged
  • Batteries were drained from 100% to 1%
  • Normalized rider input around 150 watts
  • Average cadence around 70 rpm
  • Motor Supp ower in %, default values, customizable in Mission Control app
  • Based on 15 mph / 25 kph max. motor assist speed