Turbo Levo Alloy 500Wh
Specialized Turbo Levo Alloy er blant de råeste eMTB i markedet med sin Turbo 2.2 motor med 90Nm dreiemoment. Alloy modellen er utstyrt med en 500Wh batteripakke, SRAM SX Eagle 12-delt girgruppe, heve-/senkepinne og kraftige SRAM Guide RE bremser.
Rekkevidde opptil 50 km / 4 timer
Farge: OASIS/BLACK
Farge: OASIS/BLACK
Specialized Turbo Levo Alloy er fullverdig eMTB med lang rekkvidde og masse kraft!
En fulldempet elsykkel av dette kaliberet kommer til sin fulle rett i bratt terreng på steder du ikke finner en heis som tar deg til toppen av fjellet igjen.
Men også i variert kupert terreng i marka vil du oppleve å komme deg frem raskere og dermed lenger enn uten assistanse.
"S-Sizing" gir deg mulighet til å finne riktig størrelse tilpasset din kjørestil og i mindre grad styrt av kroppshøyde. Er du i grenseland går du ned for en mer leken og kvikkere sykkel, og opp om du ønsker mer stabilitet i høy fart. Les mer om S-Sizing
- S1 (XS): 150 - 160 cm
- S2 (S): 157 - 172 cm
- S3 (M): 165 - 180 cm
- S4 (L): 172 - 188 cm
- S5 (XL): 178 - 193 cm
- S6 (XXL): 188 - 203 cm
2022 modellen er utstyrt med 29" hjul foran og 27,5" bak for en stabil, men allikevel kvikk sykkel.
Er bruksområdet primært stibruk i marka, ta en titt på SL utgavene?
Batteriet kan både lades stående i sykkelen eller innendørs ved å ta det ut av rammen. Batteriet bør lades i +10°C eller mer, i nordisk klima betyr det at du bør ta batteriet innendørs for lading i hele vinterhalvåret. Enten i oppvarmet bod/garasje eller ta ut batteriet fra rammen.
Husk også å ikke la batteriet ligge over tid med mindre enn 40% eller over 90%. Skal du sette bort sykkelen for en periode på 1-2 uker eller mer, anbefaler vi å lade batteriet til 50-70% for at det skal bevare sin kapasitet best mulig.
Du kan også laste ned Specialized sin egen Mission control app for å logge dine turer og stille inn hvor langt du vil sykle for å sikre deg assistanse hele veien.
- Motor: Specialized Turbo 2.2 Full Power motor with custom Rx Trail-tuned firmware , 250W nominal
- Dreiemoment/effekt: 90 Nm peak torque / 565 watts peak power
- Skjerm / kontrollpanel: Specialized TCU, 10-LED State of charge, 3-LED Ride Mode display, ANT+/Bluetooth® with handlebar remote
- Batteri: Specialized M3-500, integrated battery w/rock guard, 500Wh
- Lader: Custom charger, 42V 4A w/ Rosenberger plug
-
Ramme: Specialized M5 premium alloy, BB height adjust, S-Sizing, internal cable routing, 150mm travel, 148mm spacing - Dempegaffel: RockShox 35 Silver, 35mm stanchion, Turnkey damper, S1: 150mm travel, S2-S6: 160mm travel
- Bakdemper: RockShox Deluxe Select R, rebound adjust, S1: 52.5x210mm, S2-S6: 55x210mm
- Nav foran: Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 32h
- Nav bak: Alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 32h
- Eiker: DT Swiss Industry
- Felger: Specialized 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready
- Slanger: Presta, 40mm valve
- Dekk (foran/bak): Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29x2.6" / Eliminator, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T7 compound, 2Bliss Ready, 27.5x2.6"
- Kranksett: Praxis forged M30, custom offset 160mm
- Krankdrev: SRAM X-Sync Eagle, 104 BCD, 32T, steel
- Girskifter: SRAM SL SX Eagle, 12-speed
- Bakgir: SRAM SX Eagle, 12-speed
- Kassett: SRAM NX Eagle PG-1230, 12-speed, 11-50t
- Kjede: SRAM NX Eagle, 12-speed
- Bremser (foran/bak): SRAM Guide RE, S1-S3: 200mm, S4-S6: 220mm / SRAM Guide RE, 200mm
- Styre: Specialized, 6061 alloy 35mm diameter, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 780mm width
- Holker: Specialized Trail Grips
- Styrestem: Alloy Trail Stem, 35mm bar bore
- Sadel: Specialized Bridge Comp, Hollow Cr-mo rails, 155/143mm
- Seteklemme: Specialized bolt-type, alloy, 38.6mm
- Setepinne: TranzX dropper, 34.9mm, S1: 100mm, S2: 125mm, S3: 150mm. S4-S5: 170mm, S6- 200mm
SIMPLIFIED RANGE TABLE
The table states the most common spectrums for elevation gain (M), distance (KM) and ride time (H) for each default mode.
Range and ride time of e-bikes depend on multiple variables, based on differing conditions for rider, bike and environment. Consequently, there can never be a hard and fast range rule. To offer some orientation and to better manage expectations, we used three tracked Levo rides to get a simplified range matrix. Range between Levo Gen2 and Gen3 will be very similar since the battery capacity stayed unchanged. These were the underlying parameters for the tracked rides:
- Same rider with same bike and identical settings (80 kg rider and 24 kg bike)
- 25 kph motor assist speed limit
- Use of default motor settings for all three ride modes (Eco, Trail, Turbo)
- Same mode used through entire ride
- Use of maximum battery capacity: 500 Wh battery, fully charged
- Batteries were drained from 100% to 1%
- Normalized rider input around 150 watts
- Average cadence around 70 rpm
- Motor Supp ower in %, default values, customizable in Mission Control app
- Based on 15 mph / 25 kph max. motor assist speed