Kampanje

Turbo Como 4.0

Specialized Turbo Como 4.0 er en elsykkel med komfortgeometri som gir en oppreist og behagelig sittestilling. Passer like godt til damer og menn.

888818754182
38 000,-
32 300,-

B+ Kundeklubb
Som medlem av Kundeklubben får du tilgang til eksklusive tilbud!

Bli medlem

Farge: LIMESTONE/BLACK REFLECTIVE

  Sjekk lagerstatus i butikk
Lagerstatus i nettbutikk:   Få på lager

Specialized Turbo Como 4.0 er en elsykkel til pendleren og tursyklisten som ønsker en oppreist sittestilling og komfortsadel. Perfekt til sykling i byen!

4.0 er utstyrt med en stor batteripakke på 710Wh for lang rekkevidde og motor med 70Nm for god hjelp også i de bratteste bakken og med bagasje og/eller sykkelhenger. Brede 650b dekk ruller godt og gir masse komfort. Sykkelen er selvfølgelig utstyrt med lys foran og bak.

Våre anbefalinger rammestørrelse: 

  • Small: 152-165 cm
  • Medium: 165-180 cm
  • Large: 180-195 cm

Er du i grenseland vil din benlengde være avgjørende.

Specialized Turbo Como 4.0 har en komplett og bekymringsfri utstyrspakke med SRAM NX 11-gir og kraftige SRAM Level hydrauliske skivebremser. Sykkelen har integrert lys som får strøm fra hovedbatteriet bagasjebrett, støtte og ikke minst heldekkende skjermer for sykling hele året og i alt slags vær.

Specialized 2.0-motoren er helt nyutviklet og integrert i designet av Specialized sine egne ingeniører i samarbeid med Brose. Motoren er programmert for å gir jevn kraft og er tilnærmet lydløs og fri for irriterende vibrasjoner; optimalisert for å sykle i et urbant bymiljø og i marka.

Motoren reagerer også sømløst på kraften du legger i tråkket, jo mer kraft du trår, jo mer kraft gir motoren. Dette gjør at akselerasjon og kraften fra motoren er jevn, rask og effektiv, i henhold til ditt tråkk - perfekt sykkelfølelse. Du vil også enkelt unngå hjulspinn på våt asfalt og glatte vinterveier ved å selv og tilpasse og ha kontroll over "pådraget"

como city

Specialized Turbo Como 4.0 har et spesialtilpasset batteri, Specialized U2-710 Wh, som er integrert i rammen med lås.

Turbo System Lock - bruk Mission Control-appen til å deaktivere sykkelens motor og aktivere bevegelsessensoralarmen. Når motoren er låst, kan den ikke aktiveres igjen, bortsett fra av eieren.


Batteriet kan både lades stående i sykkelen eller innendørs ved å ta det ut av rammen. Batteriet bør lades i +10°C eller mer, i nordisk klima betyr det at du bør ta batteriet innendørs for lading i hele vinterhalvåret. Enten i oppvarmet bod/garasje eller ta ut batteriet fra rammen.

Husk også å ikke la batteriet ligge over tid med mindre enn 40% eller over 90%. Skal du sette bort sykkelen for en periode på 1-2 uker eller mer, anbefaler vi å lade batteriet til 50-70% for at det skal bevare sin kapasitet best mulig.

Du kan også laste ned Specialized sin egen Mission control app for å logge dine turer og stille inn hvor langt du vil sykle for å sikre deg assistanse hele veien.

Mission Control: iOS | Android

  • Motor: Specialized 2.0 custom tuned motor 250W nominal. IP 56 støv-/vannbeskyttelse
  • Dreiemoment/effekt: 70Nm peak torque / 470 watts peak power
  • Skjerm / kontrollpanel: MasterMind TCD, w/handlebar remote, built-in anti-theft feature, Bluetooth® connectivity, customizable display pages
  • Batteri: Specialized U2-710, alloy casing 710Wh, On/Off button, state of charge display. Charge time 5:00h. IPX 6 støv-/vannbeskyttelse
  • Lader: Custom charger, 42V 4A w/ Rosenberger plug, 230V
  • Lykt foran: Lezyne Ebike Hecto E65, 210 Lumen, 12V
  • Lykt bak: Spanninga Commuter Glow XE, 12V

  • Ramme: E5 Aluminum, bottom bracket motor mount, fully integrated & lockable downtube battery, internal cable routing, lock and front rack mount
  • Dempegaffel: SR Suntour MobieA32, 80mm travel, lockout, fender-mounts, integrated light mount
  • Nav foran: Specialized alloy front hub disc, sealed cardridge bearings, 6-bolt, 15x100mm thru-axle, 32h
  • Nav bak: Specialized alloy rear hub disc, sealed cardridge bearings, 6-bolt, 12x148mm thru-axle, 32h
  • Eiker: DT Swiss Industry
  • Felger: 650b disc, double-wall alloy, pinned, 32h
  • Slanger: Schrader, 40mm valve
  • Dekk (foran/bak): Pathfinder Sport Reflect, 650Bx2.3
  • Kranksett: Custom alloy forged crankarms
  • Krankdrev: Praxis, 48T, 104BCD
  • Girskifter: SRAM NX, 11-speed trigger
  • Bakgir: SRAM NX, 11-speed
  • Kassett: SRAM PG-1130, 11-speed, 11-42t
  • Kjede: KMC e11S, 11-speed w/ Missing Link™, forsterket kjede til elsykler
  • Bremser (foran/bak): SRAM Level, 2-piston caliper, hydraulic disc, 180mm 6-bolt
  • Styre: Specialized, alloy, 15-degree backsweep, 46mm rise, 31.8mm
  • Holker: Specialized Body Geometry Contour, lock-on
  • Styrestem: Specialized Flowset, 3D-forged alloy, 20-degree rise, 31.8mm clamp
  • Sadel: Body Geometry Comfort Gel, 200mm w/ SWAT™ Mount
  • Setepinne: Spring suspension, alloy, 40mm travel, 30.9mm, 2-bolt clamp, 34.9mm sleeve
  • Seteklemme: Alloy, bolt-type, 34.9mm
  • Kjedekasse: custom chaincover
  • Støtte: Specialized kickstand, 40mm mount
  • Skjermer: Specialized DRYTECH fenders, 65mm width, aluminum fenderstay
  • Bagasjebrett: Specialized rack, MIK HD inteface, built-in pannier mounts, 27kg max load
  • Ringeklokke: Simple bell
  • Pedaler: Specialized Commuter w/ grip tape & reflectors

Rekkevidde på de ulike assistanse-nivå:

  • ECO: opptil 145 km / 6:30 t med sykling
  • SPORT: opptil 120 km / 5:30 t med sykling
  • TURBO: opptil 90 km / 3:30 t med sykling

Range and ride time of e-bikes depend on multiple variables, based on differing conditions for rider, bike and environment. Consequently, there can never be a hard and fast range rule. To offer some orientation and to better manage expectations, we used three tracked Levo rides to get a simplified range matrix. Range between Levo Gen2 and Gen3 will be very similar since the battery capacity stayed unchanged. These were the underlying parameters for the tracked rides:

  • Same rider with same bike and identical settings (80 kg rider and 24 kg bike)
  • 25 kph motor assist speed limit
  • Use of default motor settings for all three ride modes (Eco, Trail, Turbo)
  • Same mode used through entire ride
  • Use of maximum battery capacity: 700 Wh battery, fully charged
  • Batteries were drained from 100% to 1%
  • Normalized rider input around 150 watts
  • Average cadence around 70 rpm
  • Motor Supp ower in %, default values, customizable in Mission Control app
  • Based on 15 mph / 25 kph max. motor assist speed