Turbo Como 4.0 elsykkel 70Nm
Specialized Turbo Como 4.0 er en elsykkel med komfortgeometri som gir en oppreist og behagelig sittestilling. Passer like godt til damer og menn.
Farge: CAST BLACK/SILVER REFLECTIVE
Specialized Turbo Como 4.0 er en elsykkel til pendleren og tursyklisten som ønsker en oppreist sittestilling og komfortsadel. Perfekt til sykling i byen!
4.0 er utstyrt med en stor batteripakke på 710Wh for lang rekkevidde og motor med 70Nm for god hjelp også i de bratteste bakken og med bagasje og/eller sykkelhenger. Brede 650b dekk ruller godt og gir masse komfort. Sykkelen er selvfølgelig utstyrt med lys foran og bak.
Våre anbefalinger rammestørrelse:
- Small: 152-165 cm
- Medium: 165-180 cm
- Large: 180-195 cm
Er du i grenseland vil din benlengde være avgjørende.
Specialized Turbo Como 4.0 har en komplett og bekymringsfri utstyrspakke med SRAM NX 11-gir og kraftige SRAM Level hydrauliske skivebremser. Sykkelen har integrert lys som får strøm fra hovedbatteriet bagasjebrett, støtte og ikke minst heldekkende skjermer for sykling hele året og i alt slags vær.
Specialized 2.0-motoren er helt nyutviklet og integrert i designet av Specialized sine egne ingeniører i samarbeid med Brose. Motoren er programmert for å gir jevn kraft og er tilnærmet lydløs og fri for irriterende vibrasjoner; optimalisert for å sykle i et urbant bymiljø og i marka.
Motoren reagerer også sømløst på kraften du legger i tråkket, jo mer kraft du trår, jo mer kraft gir motoren. Dette gjør at akselerasjon og kraften fra motoren er jevn, rask og effektiv, i henhold til ditt tråkk - perfekt sykkelfølelse. Du vil også enkelt unngå hjulspinn på våt asfalt og glatte vinterveier ved å selv og tilpasse og ha kontroll over "pådraget"
Specialized Turbo Como 4.0 har et spesialtilpasset batteri, Specialized U2-710 Wh, som er integrert i rammen med lås.
Turbo System Lock - bruk Mission Control-appen til å deaktivere sykkelens motor og aktivere bevegelsessensoralarmen. Når motoren er låst, kan den ikke aktiveres igjen, bortsett fra av eieren.
Batteriet kan både lades stående i sykkelen eller innendørs ved å ta det ut av rammen. Batteriet bør lades i +10°C eller mer, i nordisk klima betyr det at du bør ta batteriet innendørs for lading i hele vinterhalvåret. Enten i oppvarmet bod/garasje eller ta ut batteriet fra rammen.
Husk også å ikke la batteriet ligge over tid med mindre enn 40% eller over 90%. Skal du sette bort sykkelen for en periode på 1-2 uker eller mer, anbefaler vi å lade batteriet til 50-70% for at det skal bevare sin kapasitet best mulig.
Du kan også laste ned Specialized sin egen Mission control app for å logge dine turer og stille inn hvor langt du vil sykle for å sikre deg assistanse hele veien.
MOTOR OG BATTERI:
- Motor: Specialized 2.0 | Custom tuned | 250W nominal
- Dreiemoment/effekt: 70Nm torque | 470Wh
- Kontrollpanel: MasterMind TCD w/handlebar remote | Built-in anti-theft feature | Bluetooth® connectivity | Customizable display pages
- Batteri: Specialized U2-710 | Alloy casing | 710Wh | On/off button | State of charge display | Charge time: 5:00h | IPX 6 støv- og vannbeskyttelse
- Lader: Custom charger | 42V 4A w/ Rosenberger plug 230V
RAMMESETT:
- Ramme: E5 Aluminium | Bottom bracket motor mount | Fully integrated & lockable downtube battery | Internal cable routing | Lock and front rack mount
- Seteklemme: Alloy | Bolt-type | 42.9mm
DEMPING:
- Gaffel: SR Suntour Mobie A32 | 80mm travel | Lockout | Fender-mounts | Integrated light mount
HJUL OG DEKK:
- Nav foran: Specialized alloy front hub disc | Sealed cartridge bearings | 6-bolt | 15x100mm thru-axle | 32h
- Nav bak: Alloy | Sealed cartridge bearings | 12x148mm thru-axle | 32h
- Eiker: DT Swiss Industry
- Felger: 650B Disc | Double-wall alloy | Pinned | 32h
- Slanger: Schrader 40mm 27.5" x 1.75-2.4"
- Dekk: Pathfinder Sport Reflect 27.5" x 2.3"
DRIVVERK:
- Kranksett: Custom alloy forged crankarms
- Krankdrev: Praxis | 48T | 104 BCD
- Bakgir: SRAM NX | 11-delt
- Girskifter: SRAM NX | 11-delt
- Kassett: SRAM PG-1130 | 11-delt | 11-42T
- Kjede: KMC e11S | 11-delt m/Missing Link
BREMSER: SRAM Level | 2-piston caliper | Hydraulic disc | 180mm rotor | 6-bolt
COCKPIT:
- Styre: Specialized Como handlebar/stem combo
- Holker: Specialized Body Geometry Contour | Lock-on
- Stem: Specialized integrated stem
- Sadel: Body Geometry Comfort Gel | 200mm | SWAT Mount
- Setepinne: Spring suspension | Alloy | 40mm travel | 30.9mm | 2-bolt clamp | 34.9mm sleeve
TILBEHØR:
- Kjedekasse: Custom chaincover
- Støtte: Specialized kickstand | 40mm mount
- Skjermer: Specialized DRYTECH fenders | 65mm width | Aluminium fenderstay
- Bagasjebrett: Specialized rack | MIK HD interface | Built-in pannier mounts | 27kg max load
- Ringeklokke: Specialized simple bell
- Pedaler: Specialized Commuter w/grip tape & reflectors
- Lykt foran: Lezyne Ebike Hecto E65 | 210 Lumen | 12V
- Lykt bak: Spanninga Commuter Glow XE | 12V
- Lås: Turbo System Lock
ANNEN INFO:
- Vekt: 23.68kg (i str. M)
- Artikkelnummer: 90422-54
REKKEVIDDE:
- ECO: opptil 145 km / 6:30 t med sykling
- SPORT: opptil 120 km / 5:30 t med sykling
- TURBO: opptil 90 km / 3:30 t med sykling
Rekkevidde er avhengig av flere variabler, basert på ulike forhold for rytter, sykkel og omgivelser. Av den grunn er det veldig vanskelig å gi en fast regel. Her er noen tips for å få mest mulig ut av batteriet:
- Sykle effektivt og se fremover. Hver gang du bruker bremsene kreves det er mer energi for å sykkelen opp i fart igjen
- Skift gir regelmessig for å opprettholde optimal kadens, og gir ned før du stopper
- Kontroller dekktrykket regelmessig. Lavt dekktrykk kan føre til at dekkene ruller mindre effektivt.
- Ta bare med deg bagasje du trenger. Med større vekt brukes batteriet opp raskere.