Specialized Turbo Como 4.0 er en elsykkel til pendleren og tursyklisten som ønsker en oppreist sittestilling og komfortsadel. Perfekt til sykling i byen!
4.0 er utstyrt med en stor batteripakke på 710Wh for lang rekkevidde og motor med 70Nm for god hjelp også i de bratteste bakken og med bagasje og/eller sykkelhenger. Brede 650b dekk ruller godt og gir masse komfort. Sykkelen er selvfølgelig utstyrt med lys foran og bak.
Våre anbefalinger rammestørrelse:
- Small: 152-165 cm
- Medium: 165-180 cm
- Large: 180-195 cm
Er du i grenseland vil din benlengde være avgjørende.
Specialized Turbo Como 4.0 har en komplett og bekymringsfri utstyrspakke med SRAM NX 11-gir og kraftige SRAM Level hydrauliske skivebremser. Sykkelen har integrert lys som får strøm fra hovedbatteriet bagasjebrett, støtte og ikke minst heldekkende skjermer for sykling hele året og i alt slags vær.
Specialized 2.0-motoren er helt nyutviklet og integrert i designet av Specialized sine egne ingeniører i samarbeid med Brose. Motoren er programmert for å gir jevn kraft og er tilnærmet lydløs og fri for irriterende vibrasjoner; optimalisert for å sykle i et urbant bymiljø og i marka.
Motoren reagerer også sømløst på kraften du legger i tråkket, jo mer kraft du trår, jo mer kraft gir motoren. Dette gjør at akselerasjon og kraften fra motoren er jevn, rask og effektiv, i henhold til ditt tråkk - perfekt sykkelfølelse. Du vil også enkelt unngå hjulspinn på våt asfalt og glatte vinterveier ved å selv og tilpasse og ha kontroll over "pådraget"
Specialized Turbo Como 4.0 har et spesialtilpasset batteri, Specialized U2-710 Wh, som er integrert i rammen med lås.
Turbo System Lock - bruk Mission Control-appen til å deaktivere sykkelens motor og aktivere bevegelsessensoralarmen. Når motoren er låst, kan den ikke aktiveres igjen, bortsett fra av eieren.
Batteriet kan både lades stående i sykkelen eller innendørs ved å ta det ut av rammen. Batteriet bør lades i +10°C eller mer, i nordisk klima betyr det at du bør ta batteriet innendørs for lading i hele vinterhalvåret. Enten i oppvarmet bod/garasje eller ta ut batteriet fra rammen.
Husk også å ikke la batteriet ligge over tid med mindre enn 40% eller over 90%. Skal du sette bort sykkelen for en periode på 1-2 uker eller mer, anbefaler vi å lade batteriet til 50-70% for at det skal bevare sin kapasitet best mulig.
Du kan også laste ned Specialized sin egen Mission control app for å logge dine turer og stille inn hvor langt du vil sykle for å sikre deg assistanse hele veien.
- Motor: Specialized 2.0 custom tuned motor 250W nominal. IP 56 støv-/vannbeskyttelse
- Dreiemoment/effekt: 70Nm peak torque / 470 watts peak power
- Skjerm / kontrollpanel: MasterMind TCD, w/handlebar remote, built-in anti-theft feature, Bluetooth® connectivity, customizable display pages
- Batteri: Specialized U2-710, alloy casing 710Wh, On/Off button, state of charge display. Charge time 5:00h. IPX 6 støv-/vannbeskyttelse
- Lader: Custom charger, 42V 4A w/ Rosenberger plug, 230V
- Lykt foran: Lezyne Ebike Hecto E65, 210 Lumen, 12V
- Lykt bak: Spanninga Commuter Glow XE, 12V
-
Ramme: E5 Aluminum, bottom bracket motor mount, fully integrated & lockable downtube battery, internal cable routing, lock and front rack mount - Dempegaffel: SR Suntour MobieA32, 80mm travel, lockout, fender-mounts, integrated light mount
- Nav foran: Specialized alloy front hub disc, sealed cardridge bearings, 6-bolt, 15x100mm thru-axle, 32h
- Nav bak: Specialized alloy rear hub disc, sealed cardridge bearings, 6-bolt, 12x148mm thru-axle, 32h
- Eiker: DT Swiss Industry
- Felger: 650b disc, double-wall alloy, pinned, 32h
- Slanger: Schrader, 40mm valve
- Dekk (foran/bak): Pathfinder Sport Reflect, 650Bx2.3
- Kranksett: Custom alloy forged crankarms
- Krankdrev: Gates Carbon Drive CDX 50T chainring, black
- Girskifter: enviolo Twist Display Pure
- Gir: enviolo CVP Multi-Turn innvendig navgir
- Kassett: Gates Carbon Drive CDX 22t sprocket, silver
- Kjede: Gates Carbon Drive CDX 122t belt, black
-
- Bremser (foran/bak): SRAM Level, 2-piston caliper, hydraulic disc, 180mm 6-bolt
- Styre: Specialized, alloy, 15-degree backsweep, 46mm rise, 31.8mm
- Holker: Specialized Body Geometry Contour, lock-on
- Styrestem: Specialized Flowset, 3D-forged alloy, 20-degree rise, 31.8mm clamp
- Sadel: Body Geometry Comfort Gel, 200mm w/ SWAT™ Mount
- Setepinne: Spring suspension, alloy, 40mm travel, 30.9mm, 2-bolt clamp, 34.9mm sleeve
- Seteklemme: Alloy, bolt-type, 34.9mm
- Kjedekasse: custom chaincover
- Støtte: Specialized kickstand, 40mm mount
- Skjermer: Specialized DRYTECH fenders, 65mm width, aluminum fenderstay
- Bagasjebrett: Specialized rack, MIK HD inteface, built-in pannier mounts, 27kg max load
- Ringeklokke: Simple bell
- Pedaler: Specialized Commuter w/ grip tape & reflectors
- Farge: Limestone / Black Reflective
- Art. nr.: 90422-45
-
Rekkevidde på de ulike assistanse-nivå:
- ECO: opptil 145 km / 6:30 t med sykling
- SPORT: opptil 120 km / 5:30 t med sykling
- TURBO: opptil 90 km / 3:30 t med sykling
-
Range and ride time of e-bikes depend on multiple variables, based on differing conditions for rider, bike and environment. Consequently, there can never be a hard and fast range rule. To offer some orientation and to better manage expectations, we used three tracked Levo rides to get a simplified range matrix. Range between Levo Gen2 and Gen3 will be very similar since the battery capacity stayed unchanged. These were the underlying parameters for the tracked rides:
- Same rider with same bike and identical settings (80 kg rider and 24 kg bike)
- 25 kph motor assist speed limit
- Use of default motor settings for all three ride modes (Eco, Trail, Turbo)
- Same mode used through entire ride
- Use of maximum battery capacity: 700 Wh battery, fully charged
- Batteries were drained from 100% to 1%
- Normalized rider input around 150 watts
- Average cadence around 70 rpm
- Motor Supp ower in %, default values, customizable in Mission Control app
- Based on 15 mph / 25 kph max. motor assist speed